top of page
Business Meeting

Exemplu Program - Business Coaching

10 sesiuni

Acest program a fost conceput pentru:

  1. Organizație (intervenție la nivel organizațional);

  2. Angajați (intervenții individuale și/sau pe departamente sau grupuri de lucru) și

  3. Manageri (sesiuni individuale).

Plan la nivel organizațional & individual

Ședința 1

  • Prezentarea programului și a serviciilor oferite,

  • Identificarea dificultăților (problemelor) la nivel organizațional,

  • Identificarea barierelor în comunicarea și relaționarea pe linie ierarhică între angajați,

  • Realizarea profilului psihologic al angajaților și al conducerii.

Ședința 3-5

Organizațional:

  • Proiectarea schimbării;

  • Planificarea schimbării;

  • Evaluare organizațională:

- evaluarea se poate întinde pe 2-5 ședințe, în funcție de numărul de angajați.

-evaluarea se realizează:

a) sub formă de interviu semi-structurat,

b) aplicare de chestionare vocaționale și de personalitate.

Individual:

  • Psihoeducație - tipuri de personalități.

  • Strategii de abordare, comunicare și relaționare cu personalitățile dificile, în funcție de profilul lor de personalitate.

  • Managementul emoțional:

-identificarea propriilor emoții,

-identificarea reacțiilor emoționale ale celor din jur,

-controlul propriilor emoții (strategii de management emoțional),

-modificarea dispoziției emoționale a interlocutorului (de la emoții pozitive, la emoții negative).

Ședința 7+8

Organizațional:

  • Învățarea organizațională prin training-uri, activități de grup (conform diagramei GANT din planul de intervenție organizațională),

  • Management organizațional sau

  • Consiliere individuală cu angajații selectați de manager/manageri.

Individual:

  • Creșterea abilităților de detecție a comportamentului disimulat și

  • Construirea abilităților de analiză comportamentală a gesturilor, ticurilor, postură corporală, etc. (Body language & microexpresii faciale),

  • Identificarea dificultăților individuale și depășirea blocajelor personale.

Ședința 2

Discutarea planului de acțiune la nivel organizațional și/sau individual. În funcție de opțiunea aleasă, procesul se va desfășura astfel:

Organizațional:

  • Realizarea diagnozei organizaționale în scop de:

a) cunoaștere și

b) intervenție.

  • Stabilirea tipului de diagnoză:

a) diagnoză focalizată pe probleme,

b) diagnoză centrată pe subsisteme,

c) diagnoza crizelor organizaționale,

d) diagnoza macrosistemelor.

Individual:

  • Evaluarea profilului propriu de personalitate,

  • Identificarea trăsăturilor accentuate de personalitate ale celor din jur, din mediul organizațional, cât și din viața personală.

Ședința 6

Organizațional:

  • Discutarea planului de intervenție, a rezultatelor obținute în urma evaluării și implementarea schimbării.

Individual:

  • Dezvoltarea tehnicilor de negociere în funcție de profilul personalității interlocutorului.

Ședința 9+10

Organizațional:

  • Monitorizarea și evaluarea schimbării.

  • Stabilirea unei noi intervenții, în funcție de evoluția procesului de schimbare organizațională.

Individual:

  • Dezvoltare personală,

  • Evaluarea schimbării și realizarea unui toolkit pentru situații „de criză”.

Business Meeting

Pentru Manageri

Plan - 10 sesiuni

  1. Tipurile de personalități. Ce trebuie să știm despre ele? (durata: 2 h)

  • Psihoeducație - tipuri de personalități.

  • Strategii de abordare, comunicare și relaționare cu personalitățile, în funcție de profilul lor de personalitate.

 

De ce vrei?

  • Pentru că interacționezi și discuți cu foarte mulți oameni,

  • Pentru că te ajută în afaceri: cunoști oamenii, cum să nu fii manipulat, dar cum să manipulezi (în avantajul tău),

  • Cum să te faci plăcut în fața interlocutorului astfel încât să obții ceea ce îți dorești,

  • Adaptează discursul la profilul de personalitate al interlocutorului,

  • Oamenii sunt diferiți și au nevoi diferite (îi motivează lucruri diferite),

  • Avem realități diferite pentru că situațiile cu care ne confruntăm sunt trecute prin filtrul nostru de gândire.​

 

 

 

2. Personalitatea: Cine sunt EU și cine vreau să devin? (durata: 2 h)

 

  • Evaluarea profilului propriu de personalitate:

    • Se realizează prin interviu (în cadrul ședinței, durata: 1 h) și completarea a două chestionare de personalitate.

 

  • Stabilirea obiectivelor SMART:

    • Aceste obiective se stabilesc în funcție de modificările pe care vrei să le facem în structura personalității tale (restructurarea personalității).

    • Spre exemplu, dacă vrei să îți creștem „narcisismul” prin reducerea nivelului de empatie, îngrijorare pentru ceilalți și creșterea încrederii în forțele proprii, atunci plecăm de la ceea ce este preexistent în structura personalității tale și adăugăm piesele lipsă sau creștem abilitățile care, în prezent, sunt minimale.

 

  • Modificarea personalității în funcție de obiectivele stabilite:

    • Acest lucru presupune: 1. Restructurarea schemelor cognitive care te împiedică să fi cine îți dorești tu să fi; 2. Modificarea comportamentală (schimbarea atitudinii tale vis-a-vis de a) tine, b) cei din jur, c) lume, d) muncă și productivitate, conștiinciozitate, asumare, etc.).

    • Restructurarea personalității NU se realizează într-o ședință, ci în timp, deoarece, uneori, poate fi destul de dificil să modifici tipare foarte bine înrădăcinate, existente din perioada copilăriei, cu unele noi.

 

3. Ce sunt emoțiile și cum pot fi controlate (durata: 4-5 h, împărțite în 2 zile)

 

  • Psihoeducația emoțiilor (ce sunt și cum apar; durata: între 50 - 60 minute):

    • Ce sunt, mai exact, emoțiile;

    • Cum iau naștere / cum apar;

    • Emoțiile de bază: 1. Tristețea și agonia, 2. Furia, 3. Surpriza, 4. Frica, 5. Dezgustul și disprețul, 6. Emoțiile pozitive;

    • Forme de manifestare / reacțiile emoționale specifice fiecărei emoții;

    • Microexpresiile faciale corespondente;

    • Diferența între „emoții” și „sentimente”.

 

  • Identificarea propriilor emoții și sentimente (durata: 30 min.):

    • Identificarea propriilor emoții poate fi cea mai dificilă parte a modulului deoarece noi am fost învățați că afișarea emoțiilor este un semn de slăbiciune. Astfel, tendința noastră învățată este de a ne ignora propriile emoții sau de a „trece peste”, când, de fapt, doar le ascundem în inconștientul minții noastre, de unde pot ieși oricând vor ele - aici nu mai deținem controlul asupra lor.

    • Ce tip de situații ne fac să avem reacții emoționale: un eveniment fizic, o interacțiune socială, rememorarea sau imaginarea unui eveniment/situații, discutarea despre situațiile care au avut un impact emoțional puternic, retrăirea (fizic sau imaginar) a unui eveniment.

      • Situațiile care ne fac să trăim reacții emoționale diferă de la om la om deoarece și noi suntem diferiți, iar experiențele noastre de viață sunt diferite.

      • De asemenea, nu putem alege emoțiile pe care le simțim. Ele sunt activate de factori specifici. Însă, putem alege cum să răspundem la emoțiile pe care le simțim - ce reacție să avem.

    • Vei descoperi că situațiile obișnuite de viață nu declanșează doar o emoție, ci un mix - un cocktail de emoții. Pentru a simplifica lucrurile, îți voi crea harta ta emoțională, astfel încât să fie mult mai simplu și rapid să identifici care emoție este prezentă.

      • Pentru a realiza această hartă, voi avea nevoie de o oră, poate două, ceea ce înseamnă că ți-o voi da la următoarea întâlnire.

 

  • Identificarea reacțiilor emoționale ale celor din jur:​

    • Plecând de la studiile lui Paul Eckman (1950) despre emoțiile universale și microexpresiile faciale asociate, te voi învăța cum să identifici rapid și corect emoțiile celor din jur prin analiza microexpresiilor faciale:

      • Fiecare emoție este exprimată, la nivel facial, prin mișcarea/tresărirea involuntară a unor mușchi faciali specifici, mișcare ce se produce spontan, involuntar, având durata de 1/2 dintr-o secundă. Acest lucru este universal valabil.​

 

  • Controlul propriilor emoții (strategii de management emoțional, durata: 50 min)

    • Pentru a fi stăpânul propriilor tale emoții, în primul rând, ai nevoie să știi 3 lucruri:

  1. Cum să îți crești toleranța la frustrare (să nu te mai enerveze lucrurile mărunte, să nu te mai enerveze idioții și incompetenții, să nu mai ai atât de mult de muncă, să spui mai des „nu”, să fi mai zen);

  2. Amânarea răspunsului emoțional (să fi conștient de situațiile care declanșează emoțiile negative ca furie, tristețe, etc., să fi conștient de ceea ce simți în momentul respectiv și să amâni, pentru câteva minute sau ore, exprimarea emoției respecitve);

  3. Să trăiești emoția într-un cadru sigur și securizant (este important să trăiești emoțiile atunci când apar. Dacă nu, ele ajung în inconștient, iar de acolo, nu mai ai control asupra lor. Mai bine să le ți în zona conștientă a minții tale, de unde le poți controla). Asta înseamnă să iți alegi un loc care te face să te simți confortabil, în siguranță, loc în care să fi singur și să te simți liber să îți exprimi emoția respectivă - lovește, sparge, pictează, dansează, plângi, muncește, sună un prieten, fă orice simți, fi liber!

    • În al doilea rând, te voi învăța strategii de management emoțional - pe scurt, ce să faci atunci când ești într-o situație:

      • Tensionată,

      • Stresantă,

      • De criză,

      • Când ți s-a întâmplat o nedreptate,

      • Când primești prea multe solicitări,

      • Când toată lumea vrea ceva de la tine și tu ești doar unul,

      • Când ai prea multe dead line-uri și timpul nu îți ajunge,

      • Când te îngrijorezi,

      • Când vrei să fi singur, dar nu poți,

      • Când te enervezi în trafic,

      • Când oamenii cu care colaborezi nu își fac treaba sau nu o fac bine,

      • Când așteptările tale nu se adeveresc,

      • Când pare că Universul nu ține cu tine,

      • Când ai o zi proastă,

      • Când te cerți cu soția/soțul înainte de o ședință importantă,

      • Când treci printr-o criză financiară, etc.

 

  • Modificarea dispoziției emoționale a interlocutorului (de la emoții pozitive, la emoții negative, durata: 50 min.):

    • Inteligența emoțională (EQ) - ce este, la ce ajută, cu ce mă ajută pe mine?

    • Profile de personalitate (pe scurt) - fiecare tip de personalitate accentuată simte și exprimă emoțiile diferit (spre exemplu, dramatic-emoțional vs. anxios-temătoare).

    • Ascultare activă - tehnici de ascultare.

    • Detașarea de propriile convingeri, valori și idei, în vederea acceptării și înțelegerii modului de gândire al interlocutorului - strategii de a empatiza cu interlocutorul.

    • Validarea interlocutorului.

    • Ieși din tipar - generează intrigă cognitivă.

 

De ce vrei?

  • Un management emoțional bun te ajută să fii calm, rece și calculat în toate situațiile stresante sau conflictuale,

  • A-ți controla emoțiile are multiple avantaje: interlocutor nu va ști la ce te gândești („elementul surpriză”),

  • Cei din jur nu vor putea să îți găsească vulnerabilitățile (ce îți place, ce te deranjează, ce te enervează, etc.)

  • Vei fi mai zen și mai relaxat chiar și în situațiile de criză.

 

 

 

4. Să intrăm în mintea oamenilor! (durata: 1 h)

 

  • Comunicarea - dacă cunoști procesul unei comunicări, vei putea obține rezultatul pe care îl dorești. Altfel, nu faci decât să reacționezi la ceea ce s-a spus.​

 

  • Cum gândesc oamenii?​

 

  • Cum interpretează oamenii ceea ce spui? (durata: 10 min.)​

    • Capacitatea de a remarca elementele nonverbale ale comunicării reprezintă primul pas în înțelegerea procesului de gândire care se află în spatele lor.​

 

  • Sistemele de reprezentare (durata: 20 min, 5 min pentru fiecare sistem de reprezentare):

    • Oamenii gândesc în toate cele 3 tipuri de sisteme de reprezentare, însă, de regulă, utilizăm există doar unul principal pentru fiecare dintre noi: vizual, auditiv, tactil-kinestezic 

    • Pe lângă sistemele de reprezentare diferite, avem și intensități diferite (praguri senzoriale diferite)​​

 

De ce vrei?

Un om de afaceri comunică zilnic, interacționează zilnic cu diferite categorii de oameni. Din acest motiv, este important ce ceea ce comunici să fie exact ceea ce vrei tu să spui.

Gândește-te la persoanele publice, din politică, al căror discurs conține mesaje ce pot fi interpretate (adesea subiectiv). Ce părere ai despre ele?

Gândește-te cum vor fi ședințele tale de acum în colo. Cum te vei simți atunci când mesajul tău este înțeles perfect, de toată lumea?

 

 

 

5. Puterea cuvintelor

  • Intenție, scop și rezultat;​

  • Cât de fidel îți redă limbajul experiența?

  • Care este tiparul tău de gândire?

  • Învață să înveți cu ajutorul metaforelor;

  • Există congruență între ceea ce spui și ceea ce faci?

 

 

 

6. Tehnici de negociere pentru persoanele „dificile” (durata: 2 h)

  • Modele de comunicare,

  • Identificarea stilului tău de comunicare,

  • Identificarea canalului tău de comunicare (vizual, auditiv, tactil-kinestezic),

  • Filtre de informații (limbaj, memorie, timp, etc.)

  • Calibrarea stilului tău de comunicare în funcție de profilul interlocutorului,

  • Potrivirea stilului de negociere cu personalitatea interlocutorului.

 

De ce?

  • Pentru a reuși în orice negociere (win-win),

  • Pentru că te ajută să obții ceea ce îți dorești, fără nervi și fără stres,

  • Pentru că cei mai buni oameni de afaceri știu cum „să pună problema”.

 

 

 

7. Spy the lie - detecția comportamentului disimulat

  • Construirea abilităților de analiză comportamentală a gesturilor, ticurilor, postură corporală, etc. 

 

 

8. Dezvoltare personală. Ce ne împiedică să devenim mai buni? (durata: 3-4 h)

  • Teama de eșec,

  • Perfecționismul exagerat,

  • Nevoia de control,

  • Angajați incompetenți,

  • Management furiei,

  • Burnout,

  • Colaboratori idioți,

  • Problemele de acasă, etc.

 

De ce vrei?

Uneori poate fi extrem de dificil să îți pui viața pe categorii: job, acasă, viață personală, hobby-uri, prieteni, etc. La fel de dificil poate fi să lași problemele dintr-o categorie, spre exemplu, de la job, în sertarul minții tale numite „job”. Apare fenomenul de „contopire”. Adică gândurile, grijile, problemele, nervii, stresul dintr-o categorie poate să ajungă într-o altă categorie și astfel, uneori, ești un „pachet de nervi” și nimeni și nimic nu-ți intră în grații.

De asemenea, în interacțiunea cu „idioții” poate fi foarte greu să nu te enervezi…

Însă toate acestea sunt, de fapt, bariere autoimpuse care 1. Te împiedică să îți atingi obiectivele și 2. Îți crează un disconfort psihologic.

Cum ar fi dacă toate acestea nu ar exista sau ar fi la un nivel minimal? Viața ta ar fi mult mai „zen”, nu?

Care a fost ultimul lucru sau ultima situație care te-a făcut fericit(ă)?

 

 

9. Leadership & mentorat

 

 

10. Influență și persuasiune

  • Ești o persoană încrezătoare?

  • Informații senzoriale;

  • Pacing;

  • Leading;

  • Ancorare.

Psiholog-Alexandra-Nae-Terapie-Borderline.jpg

Solicită un plan personalizat!

Mulțumesc pentru mesaj!

bottom of page