Wrestling Gear

PREGĂTIREA PSIHOLOGICĂ A LUPTĂTORILOR DE PERFORMANȚĂ

Antrenamentele și pregătirea fizică sunt obligatorii, însă cum rămâne cu mentalul?

Aici intervine rolul psihologului sportiv, specializat în sporturile de performanță.

Sunt Alexandra Nae, psihoterapeut și psiholog sportiv.

Sau, așa cum m-a caracterizat un client (sportiv) - „specializată în găsitul soluțiilor eficiente  în timp record”.

Rolul meu este să te pregătesc din punct de vedere mental, emoțional și comportamental pentru a ajunge printre cei mai buni.

Pentru început, completează chestionarul pentru a vedea cât de bine pregătit ești din punct de vedere mental 👇

 
Cum să intri în mintea adversarului...

Cu cât te cunoști mai bine TU pe tine și reușești să te detașezi emoțional de propriile tale gânduri (în special cele negative), cu atât îți va fi mai ușor să îi anticipezi comportamentul adversarului.

Obiectivul major al antrenamentului mental este de a-ți crea o mentalitate de învingător și de a te orienta către accesarea propriilor tale resurse care să te ajute pe drumul spre performanță.

 

Acest proces are loc printr-un antrenament mental susținut, având la bază un plan personalizat.

PLANUL DE ANTRENAMENT MENTAL
pentru luptătorii de performanță
  • În medie, sunt necesare 6-10 ședințe, cu durata între 50-60 de minute.

  • Pe lângă ședințele de Mental Coaching, este necesar să asist la câteva antrenamente, astfel încât să îmi dau seama exact unde este problema.

  • Îți voi da „teme”, pentru că este important să începi să pui în practică și să generalizezi cât mai repede tot ceea ce te învăț.

  • În afara ședințelor, îmi poți scrie oricând - pentru că amândoi (amândouă) știm că situațiile „de criză” apar oricând, nu așteaptă programarea.

  • Structura ședințelor o voi face în funcție de etapa în care te afli:

PREGĂTIREA PSIHICĂ DE BAZĂ

  • Formarea personalității - cu alte cuvinte, formarea atitudinii, comportamentului și implicit a caracterului specific sportivului de performanță.

  • Disciplinarea - adică formarea abilității de a desfășura o activitate sportivă, de performanță, într-o manieră sistematică și organizată. Pe lângă asta, selectarea comportamentelor sportive și non-sportive eficiente.

  • Formarea unei gândiri obiective, a unei atitudini corecte față de sine, față de cei din jur și față de muncă.

  • Însușirea unui set de reguli interne, specific exigențelor activității sportive:

    • Seriozitate,

    • Punctualitate,

    • Cooperare,

    • Comunicare,

    • Dorința de autoperfecționare,

    • Efort de abținere,

    • Efort de susținere.

PREGĂTIREA PSIHICĂ DE RAMURĂ

  • Se pune accent pe dezvoltarea aptitudinilor fizice, psihomotrice și psihice care îl ajută pe sportiv pe drumul către performanță;

  • Automatizarea mișcărilor și a unui mod „sănătos” de gândire;

  • Verbalizarea - construirea unui dialog interior pozitiv, orientat către atingerea obiectivelor stabilite, cât și către auto-perfecționare și nu un dialog interior critic și/sau punitiv;

  • Conștientizarea fenomenelor biopsihice utile, care favorizează drumul către performanță.

 

In the Boxing Ring

PREGĂTIREA PSIHICĂ PENTRU CONCURS

  • Presupune construirea și accesarea în timpul concursului a unei stări mentale optime pentru joc (a fi ”in the zone”).

Structură preluată - Epuran, Holdevici, Tonița, 2001

 

Direcțiile în care psihologul sportiv poate colabora cu antrenorul sunt:
Training

01

Pregătirea psihomotrică

02

Pregătirea cognitivă - gestionarea gândurilor automate negative

03

Pregătirea afectivă - gestionarea emoțiiolor intense

04

Pregătirea volitivă

05

Pregătirea personalității

Ai întrebări? Am soluții!

Indiferent dacă ești doar curios (curioasă), vrei să afli mai multe detalii sau vrei să programăm o ședință, la cabinet sau la teren - trimite-mi un mesaj!

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • LinkedIn

Mulțumesc!