Tennis Player on Clay Court

PLANIFICARE

- ANTRENAMENT MENTAL - TENIS

Alexandra Nae 

Psiholog Sportiv & Psihoterapeut CBT

Pentru mine, tenisul este un sport mental - unde contează mai mult agilitatea emoțională & tactica și mai puțin „mușchii”.

Nu trebuie să mă crezi! 

Observă-te în timpul jocului:

  • Ce se întâmplă atunci când îți trece un gând prin minte? (spre exemplu, când te gândești că adversarul tău este mai bun decât tine)

  • Ce se întâmplă atunci când te enervezi?

  • Ce se întâmplă atunci când loviturile exersate și perfecționate în timpul antrenamentelor ... dintr-o dată nu mai ies?

TENISUL ȘI ... MENTALUL

Tenisul poate fi descris ca un sport unde capacitatea de concentrare, controlul emoțiilor, înțelegerea și gestionarea acestora reprezintă atribute extrem de importante. Ele pot decide într-o manieră covârșitoare prestația jucătorului (jucătoarei) și, implicit, rezultatul final al meciului. 

Din acest motiv, partea mentală nu trebuie neglijată, ci trebuie să i se acorde o importanță primordială în vederea atingerii performanței. 

Calendar

PLANIFICARE

Macrociclu

Planificarea obiectivelor psihologice, integrată în planificarea obiectivelor de antrenament - pe un an.

Mezociclu

Planificarea obiectivelor psihologice, integrată în planificarea obiectivelor de antrenament - pe 2-3 luni.

Microciclu

Planificarea obiectivelor psihologice, integrată în planificarea obiectivelor de antrenament - pe o săptămână.

Activitățile psihologice

1. Utilizarea respirației ca tehnică de relaxare:

  • Respirația profundă, abdominală, unde sportivul numără pe expir până la 10, fără a-și abate atenția de la respirație / mediu. Dacă s-a lăsat distras de un gând, revine la 1 și reîncepe numerotarea. După ce sportivul și-a însușit această abilitate în sesiunile 1 la 1 și individual, se lucrează pe teren în timpul antrenamentului, însă fără a număra expirul, ci doar îndreptându-și pentru câteva secunde / minute atenția la respirație.

 

2. Însușirea principiilor de meditație de tip Mindfulness, în timpul antrenamentului:

  • Detașarea de conținutul informațional și emoțional al gândurilor (spre exemplu, gândurile sunt doar niște idei, nu niște adevăruri absolute, iar ele vin și pleacă, sunt ca valurile mării)
  • Agilitatea emoțională (flexibilitatea de a trece de la o emoție la alta, respectiv de a diminua intensitatea unei emoții în anumite contexte - spre exemplu, la antrenament când joacă cu un alt copil / adversar);
  • Trăirea în prezent („aici și acum”) - exerciții de atenție asupra stimulilor / informațiilor primite din mediu.

 

3. Relaxarea musculară progresivă (Jacobson) în mișcare:

  • Exemplu, încordarea și relaxarea pumnului ce ține racheta; încordarea și relaxarea diferitelor grupe musculare.

 

4. Vizualizarea mișcărilor corecte și exersarea lor la nivel mental:

  • Exerciții de imagierie dirijată.

 

5. Lucrul cu submodalitățile:

  • Exerciții specifice fiecărui sistem de reprezentare:
    • Vizual - imagine statică vs în mișcare („persoana resimte mai multă încărcătură emoțională dacă revede cu ochii minții evenimentul stresant” sau activator); color vs alb-negru; localizare; intensitatea luminii (strălucire); mărimea; viteza gândurilor; încadrarea; dimensiunea (2D / 3D); perspectiva; claritatea. Exerciții specifice pentru percepții și reprezentări - exemplu: vizualizarea adversarului și „diminuarea” lui.
    • Auditiv - dialogul interior; volumul, tonalitatea și viteza; localizarea sunetelor din mediiu; ritm regulat / neregulat, cu / fără pauze; lungime / durata - exemplu: exerciții cu dialogul interior.
    • Tactil-kinestezic - temperatura („simțim ceea ce gândim”); textura, presiunea, greutatea; nivelul de flexibilitate și mișcare (emoțiile = energie în mișcare); fixarea și schimbarea; respirația.

6. Metaforele / poveștile terapeutice

 

7. Muzicoterapia

8. Jocul de rol

 

9. Experimentele comportamentale

 

10. Expunerea în vitro și/sau în vivo

Tennis Practice
Scrie-mi cu încredere!

Indiferent dacă ești doar curios (curioasă), vrei să afli mai multe detalii sau vrei să programăm o întâlnire.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • LinkedIn

0736 709 521

  • Google Places
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Psiholog Alexandra Nae

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now